RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU KESEMBILAN
Tarikh: 23 Februari 2009 Hari: Isnin
Matapelajaran | Sejarah |
Kelas | 4K6, 4K2 |
Masa | 7.05 – 8.15, 8.15 – 9.25 |
Tajuk | Bab 2 |
Tema | Tamadun Yunani – Bahasa dan Kesusasteraan dan Falsafah |
Objektif | Pelajar mengetahui tentang ciri-ciri bahasa, kesusasteraan dan falsafah dalam Tamadun Yunani. |
Aktiviti | 1.)Guru menerangkan bahasa, kesusasteraan dan falsafah yang diamalkan oleh masyarakat Yunani. 2.)Setelah selesai membincangkan peningkatan tamadun Yunani, guru membuat pembahagian kumpulan untuk sesi perbincangan mengenai topik-topik peningkatan tamadun yang lain iaitu tamadun Rom, India dan China. |
BBM | Buku teks |
Nilai / Unsur Patriotisme | Keberanian membuat pembaharuan. |
Refleksi | Pelajar dapat mengetahui tentang bahasa dan falsafah Tamadun Yunani. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU KESEMBILAN
Tarikh: 25 Februari 2009 Hari: Rabu
Matapelajaran | Sejarah |
Kelas | 4K2 |
Masa | 10.55 – 11.30 |
Tajuk | Bab 2 |
Tema | Tamadun Rom |
Objektif | Pelajar mengetahui tentang aspek-aspek peningkatan tamadun bagi Tamadun Rom |
Aktiviti | 1.)Pelajar membentangkan tajuk-tajuk yang diberikan berdasarkan hasil perbincangan setiap kumpulan. |
BBM | Buku teks |
Nilai / Unsur Patriotisme | Cinta kepada negara. |
Refleksi | Pelajar dapat mengenalpasti isi-isi penting bagi setiap tajuk yang diberikan. Dalam sesi pembentangan ini juga guru dapat mengenalpasti bakat sampingan pelajar, iaitu cara berucap yang baik. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU KESEMBILAN
Tarikh: 27 Februari 2009 Hari: Jumaat
Matapelajaran | Sejarah |
Kelas | 4K6 |
Masa | 8.15 – 9.25 |
Tajuk | Bab 2 |
Tema | Peningkatan Tamadun Rom dan Tamadun China. |
Objektif | Pelajar mengetahui tentang aspek-aspek peningkatan Tamadun Rom dan Tamadun China. |
Aktiviti | 1.)Pelajar membentangkan hasil perbincangan mereka mengenai tajuk-tajuk yang diberikan. |
BBM | Buku teks |
Nilai / Unsur Patriotisme | Setia kepada negara. |
Refleksi | Pelajar dapat membentangkan tajuk yang diberikan oleh guru dengan baik dan lancar. |
No comments:
Post a Comment