RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU KELAPAN
Tarikh: 16 Februari 2009 Hari: Isnin
Matapelajaran | Sejarah |
Kelas | 4K6, 4K2 |
Masa | 7.05 – 8.15, 8.15 – 9.25 |
Tajuk | Bab 2 |
Tema | Tamadun Yunani |
Objektif | Pelajar mengetahui tentang pembentukan Tamadun Yunani. |
Aktiviti | ( Guru memberikan Ujian Topikal 1 kepada kelas 4K2 ) 1.)Guru menerangkan bagaimana peningkatan tamadun boleh berlaku. 2.)Guru menjelaskan aspek-aspek peningkatan tamadun bagi Tamadun Yunani iaitu sistem pemerintahan yang diamalkan di Athes dan Sparta. 3.) Guru member penekanan terhadap sistem demokrasi yang diamalkan di Athens. |
BBM | Buku teks |
Nilai / Unsur Patriotisme | Bersama berjuang untuk kegemilangan Negara. |
Refleksi | Pelajar dapat mengetahui tentang sistem pemerintahan dan pentadbiran di Athens dan Sparta. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU KELAPAN
Tarikh: 18 Februari 2009 Hari: Rabu
Matapelajaran | Sejarah |
Kelas | 4K2 |
Masa | 10.55 – 11.30 |
Tajuk | Bab 2 |
Tema | Sistem Sosial Tamadun Yunani |
Objektif | Pelajar mengetahui tentang sistem sosial masyarakat Tamadun Yunani. |
Aktiviti | 1.)Guru menjelaskan keadaan sistem masyarakat Tamadun Yunani. 2.)Guru turut menerangkan tentang cara-cara perluasan kuasa dan undang-undang yang diamalkan oleh Tamadun Yunani. |
BBM | Buku teks |
Nilai / Unsur Patriotisme | Kejituan idea membentuk masyarakat. |
Refleksi | Pelajar dapat mengetahui tentang cara-cara perluasan kuasa, undang-undang dan sistem sosial yang diamalkan oleh masyarakat Tamadun Yunani pada masa itu. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU KELAPAN
Tarikh: 20 Februari 2009 Hari: Jumaat
Matapelajaran | Sejarah |
Kelas | 4K6 |
Masa | 8.15 – 9.25 |
Tajuk | Bab 2 |
Tema | Pendidikan, Sains dan Teknologi |
Objektif | Pelajar mengetahui tentang sumbangan-sumbangan Tamadun Yunani dalam bidang pendidikan, sains dan teknologi dan falsafah. |
Aktiviti | 1.)Guru menerangkan tentang sumbangan-sumbangan Tamadun Yunani dalam bidang pendidikan, sains dan teknologi dan falsafah. 2.)Guru turut mengadakan sesi soal jawab dengan pelajar berkaitan dengan topik yang dibincangkan untuk menguji kefahaman pelajar. |
BBM | Buku teks |
Nilai / Unsur Patriotisme | Patuh kepada undang-undang. |
Refleksi | Para pelajar menjawab soalan dengan baik semasa sesi soal jawab diadakan. |
No comments:
Post a Comment