RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU 19
Tarikh | 5 Mei 2009 |
Hari | Selasa |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K5, 4S1, 4S2 |
Masa | 7.05 – 8.15, 9.45 – 10.55, 11.30 – 12.40 |
Tema | Tema 4.2 |
Tajuk | Sambutan perayaan di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan tentang sambutan perayaan untuk setiap kaum di Malaysia. KS – menjelaskan amalan-amalan yang perlu dilakukan dalam setiap perayaan. NS – menyertai sambutan perayaan kaum lain. |
Aktiviti | 1.) Guru bersoal jawab dengan pelajar tentang sambutan perayaan di Malaysia. 2..) Seterusnya guru meminta setiap pelajar untuk membuat satu kad ucapan perayaan dan diberikan kepada rakan. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar mengetahui tentang amalan dalam setiap perayaan yang disambut oleh kaum-kaum di Malaysia. |
RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU 19
Tarikh | 6 Mei 2009 |
Hari | Rabu |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K4, 4S5 |
Masa | 7.05 – 8.15, 11.30 – 12.40 |
Tema | Tema 4.2 |
Tajuk | Sambutan perayaan di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan tentang perayaan-perayaan untuk setiap kaum di Malaysia. KS – menjelaskan amalan-amalan yang perlu dilakukan dalam setiap perayaan. NS – menghormati sambutan perayaan kaum lain. |
Aktiviti | 1.) Guru membincangkan perayaan-perayaan yang terdapat di Malaysia dengan pelajar. 2..) Seterusnya guru meminta setiap pelajar untuk menghasilkan satu kad ucapan perayaan dan seterusnya akan diberikan kepada rakan. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar mengetahui tentang perayaan-perayaan yang disambut oleh kaum-kaum di Malaysia. |
RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU 19
Tarikh | 7 Mei 2009 |
Hari | Khamis |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K8, 4MPV |
Masa | 7.05 – 8.15, 9.45 – 10.55 |
Tema | Tema 4.2 : Perayaan yang terdapat di Malaysia |
Tajuk | Sambutan perayaan di Malaysia. |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan tentang perayaan-perayaan yang disambut oleh masyarakat Malaysia. KS – melaksanakan amalan-amalan tertentu semasa menyambut sesuatu perayaan. NS – menghormati amalan dan sambutan perayaan setiap kaum di Malaysia. |
Aktiviti | 1.) Guru memberikan latihan yang berkaitan dengan tema 4. 2..) Guru membincangkan jawapan bagi latihan tersebut bersama pelajar. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar telah memahami cara untuk menjawab soalan struktur. |
RPH Cikgu Minggu 19 disemak.Kemas kini dan teratur. Teruskan.
ReplyDelete