RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU 18
Tarikh | 28 April 2009 |
Hari | Selasa |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K5, 4S1, 4S2 |
Masa | 7.05 – 8.15, 9.45 – 10.55, 11.30 – 12.40 |
Tema | Tema 4 |
Tajuk | Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan tentang agama, bangsa dan kebudayaan yang terdapat di Malaysia. KS – menerangkan nilai-nilai murni yang terdapat dalam setiap ajaran agama. NS – menghormati agama dan kebudayaan kaum-kaum lain yang terdapat di Malaysia. |
Aktiviti | 1.) Guru membincangkan tentang kepentingan agama untuk semua golongan masyarakat dan juga prinsip-prinsip agama. 2..) Seterusnya guru memberikan nota untuk disalin oleh pelajar. 3.) Guru turut memberikan latihan untuk menguji kefahaman pelajar. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar mengetahui tentang agama bagi kaum-kaum lain di Malaysia. |
RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU 18
Tarikh | 29 April 2009 |
Hari | Rabu |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K4, 4S5 |
Masa | 7.05 – 8.15, 11.30 – 12.40 |
Tema | Tema 4 |
Tajuk | Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan tentang kepelbagaian agama, bangsa dan kebudayaan yang terdapat di Malaysia. KS – menerangkan nilai-nilai murni yang terdapat dalam setiap ajaran agama. NS – menghormati agama dan kebudayaan kaum-kaum lain yang terdapat di Malaysia. |
Aktiviti | 1.) Guru mengadakan sesi soal jawab dengan pelajar tentang agama-agama yang terdapat di Malaysia dan amalan untuk setiap agama. 2..) Guru memberikan nota untuk disalin oleh pelajar. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar jelas tentang kepentingan beragama dan perlunya menghormati agama kaum lain. |
RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU 18
Tarikh | 30 April 2009 |
Hari | Khamis |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K8, 4MPV |
Masa | 7.05 – 8.15, 9.45 – 10.55 |
Tema | Tema 4.2 : Perayaan yang terdapat di Malaysia |
Tajuk | Sambutan perayaan di Malaysia. |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan tentang perayaan-perayaan yang disambut oleh masyarakat Malaysia. KS – melaksanakan amalan-amalan tertentu semasa menyambut sesuatu perayaan. NS – menghormati amalan dan sambutan perayaan setiap kaum di Malaysia. |
Aktiviti | 1.) Guru menerangkan tentang perayaaan-perayaan yang disambut oleh masyarakat Malaysia setiap tahun. 2..) Seterusnya guru meminta pelajar menghasilkan satu kad ucapan perayaan setiap seorang dan perlu ditujukan kepada rakan masing-masing. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar mengetahui amalan setiap kaum dalam setiap perayaan yang diraikan. |
No comments:
Post a Comment