RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU KEENAM
Tarikh: 2 Februari 2009 Hari: Isnin
Matapelajaran | Sejarah |
Kelas | 4K1, 4K2 |
Masa | 10.55 – 11.30, 11.30 – 12.40 |
Tajuk | Bab 1 |
Tema | Tamadun Mesopotamia |
Objektif | Pelajar mengetahui tentang sejarah pembentukan Tamadun Mesopotamia. |
Aktiviti | 1.)Guru menyambung pelajaran minggu lepas iaitu sehingga pengenalan Tamadun Mesopotamia. 2.)Guru menerangkan proses pembentukan & ciri-ciri Tamadun Mesopotamia serta sumbangannya kepada pelajar. 3.) Pada akhir kelas guru memberikan latihan yang berkaitan dengan subtopik yang telah dibincangkan. |
BBM | Buku teks |
Nilai / Unsur Patriotisme | Semangat bermasyarakat. |
Refleksi | Pelajar dapat mengetahui proses pembentukan, ciri-ciri, serta sumbangan Tamadun Mesopotamia. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU KEENAM
Tarikh: 3 Februari 2009 Hari: Selasa
Matapelajaran | Sejarah |
Kelas | 4K6, 4K7 |
Masa | 7.05 -8.15, 9.45 – 10.55 |
Tajuk | Bab 1 |
Tema | Pengenalan Tamadun Mesir Purba |
Objektif | Pelajar mengetahui tentang proses pembentukan, ciri-ciri & sumbangan Tamadun Mesir Purba. |
Aktiviti | 1.)Guru menerangkan proses pembentukan & ciri-ciri yang terdapat dalam Tamadun Mesir Purba. 2.)Guru mengadakan sesi soal jawab dengan pelajar untuk menguji sejauh mana pemahaman pelajar. |
BBM | Buku teks & Buku Latihan Sasbadi. |
Nilai / Unsur Patriotisme | Keberanian. |
Refleksi | Pelajar dapat memahami tentang pembentukan dan ciri-ciri Tamadun Mesir Purba. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU KEENAM
Tarikh: 4 Februari 2009 Hari: Rabu
Matapelajaran | Sejarah |
Kelas | 4K1, 4K2 |
Masa | 7.05 – 8.15, 10.55 – 11.30 |
Tajuk | Bab 1 |
Tema | Tamadun Mesir Purba |
Objektif | Pelajar mengetahui tentang Tamadun Mesir Purba. |
Aktiviti | 1.)Guru menerangkan tentang proses pembentukan Tamadun Mesir Purba. 2.)Guru turut bersoal jawab dengan para pelajar mengenai subtopik berkenaan. |
BBM | Buku teks |
Nilai / Unsur Patriotisme | Kerjasama membawa kejayaan. |
Refleksi | Para pelajar memberikan respon yang baik semasa sesi soal jawab dijalankan. |
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN MINGGU KEENAM
Tarikh: 6 Februari 2009 Hari: Jumaat
Matapelajaran | Sejarah |
Kelas | 4K6, 4K7 |
Masa | 7.05 – 8.15, 9.40 – 10.40 |
Tajuk | Bab 1 |
Tema | Tamadun Indus |
Objektif | Pelajar mengetahui tentang Tamadun Indus. |
Aktiviti | 1.)Guru menerangkan tentang proses pembentukan, ciri-ciri & sumbangan Tamadun Indus. 2.)Guru memberikan latihan susulan untuk menguji pemahaman pelajar. |
BBM | Buku teks |
Nilai / Unsur Patriotisme | Usaha tangga kejayaan. |
Refleksi | Pelajar dapat mengetahui pembentukan Tamadun Indus dan ciri-ciri tamadun tersebut. Untuk menguji pemahaman pelajar guru memberikan latihan susulan untuk pelajar. |
No comments:
Post a Comment