Monday, February 16, 2009

PSK – Minggu 6

RANCANGAN PENGAJARAN                      MINGGU KEENAM

Tarikh

2 Februari 2009

Hari

Isnin

Matapelajaran

PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN

Kelas

4S3

Masa

7.05 – 8.15

Tema

Tema 1 : Pencapaian Kendiri

Tajuk

Wawasan Diri

Hasil Pembelajaran

PS – menerangkan ciri-ciri wawasan diri

KS – mengamalkan usaha yang gigih untuk mencapai wawasan diri

NS – mempunyai kesungguhan yang tinggi

Aktiviti

Guru menyambung nota berkaitan subtopik Wawasan diri serta mengadakan aktiviti berkumpulan yang berkaitan dengan menetapkan hala tuju pelajar.

BBB

Buku teks.

Refleksi

Pelajar dapat melakukan aktiviti berkumpulan dengan baik. Guru dapat melihat kerjasama di antara ahli kumpulan untuk menghasilkan kerja kumpulan yang bermutu.

RANCANGAN PENGAJARAN                      MINGGU KEENAM

Tarikh

4 Februari 2009

Hari

Rabu

Matapelajaran

PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN

Kelas

4K3

Masa

11.30 – 12.40

Tema

Tema 1 : Pencapaian Kendiri

Tajuk

Wawasan diri.

Hasil Pembelajaran

PS – menerangkan ciri-ciri dan kepentingan wawasan diri.

KS – mengamalkan tekad yang jitu untuk mencapai wawasan diri

NS - bersungguh-sungguh dalam mencapai wawasan diri.

Aktiviti

Guru melihat pembentangan kumpulan hasil daripada perbincangan pada minggu lepas.

BBB

Buku teks

Refleksi

Setiap kumpulan membentangkan hasil kerja mereka. Terdapat segolongan pelajar yang menbentangkan dengan baik, dan ada juga yang masih malu-malu untuk membuat pembentangan.

RANCANGAN PENGAJARAN                      MINGGU KEENAM

Tarikh

5 Februari 2009

Hari

Khamis

Matapelajaran

PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN

Kelas

4K8

Masa

10.55 – 12.05

Tema

Tema 1 : Pencapaian kendiri.

Tajuk

Keseimbangan diri.

Hasil Pembelajaran

PS – menghuraikan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang.

KS - mengamalkan pelbagai aspek keseimbangan diri.

NS – berterima kasih di atas perkembangan diri yang seimbang.

Aktiviti

Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan untuk mengadakan aktiviti berkumpulan. Guru memberikan tajuk perbincangan yang berkaitan dengan subtopik.

BBB

Buku teks

Refleksi

Pelajar dapat memahami kepentingan aspek-aspek perkembangan diri untuk menjana individu yang seimbang.


 


 


 


 

No comments:

Post a Comment