RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU KEENAM
Tarikh | 2 Februari 2009 |
Hari | Isnin |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4S3 |
Masa | 7.05 – 8.15 |
Tema | Tema 1 : Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Wawasan Diri |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan ciri-ciri wawasan diri KS – mengamalkan usaha yang gigih untuk mencapai wawasan diri NS – mempunyai kesungguhan yang tinggi |
Aktiviti | Guru menyambung nota berkaitan subtopik Wawasan diri serta mengadakan aktiviti berkumpulan yang berkaitan dengan menetapkan hala tuju pelajar. |
BBB | Buku teks. |
Refleksi | Pelajar dapat melakukan aktiviti berkumpulan dengan baik. Guru dapat melihat kerjasama di antara ahli kumpulan untuk menghasilkan kerja kumpulan yang bermutu. |
RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU KEENAM
Tarikh | 4 Februari 2009 |
Hari | Rabu |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K3 |
Masa | 11.30 – 12.40 |
Tema | Tema 1 : Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Wawasan diri. |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan ciri-ciri dan kepentingan wawasan diri. KS – mengamalkan tekad yang jitu untuk mencapai wawasan diri NS - bersungguh-sungguh dalam mencapai wawasan diri. |
Aktiviti | Guru melihat pembentangan kumpulan hasil daripada perbincangan pada minggu lepas. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Setiap kumpulan membentangkan hasil kerja mereka. Terdapat segolongan pelajar yang menbentangkan dengan baik, dan ada juga yang masih malu-malu untuk membuat pembentangan. |
RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU KEENAM
Tarikh | 5 Februari 2009 |
Hari | Khamis |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K8 |
Masa | 10.55 – 12.05 |
Tema | Tema 1 : Pencapaian kendiri. |
Tajuk | Keseimbangan diri. |
Hasil Pembelajaran | PS – menghuraikan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang. KS - mengamalkan pelbagai aspek keseimbangan diri. NS – berterima kasih di atas perkembangan diri yang seimbang. |
Aktiviti | Guru membahagikan pelajar kepada beberapa kumpulan untuk mengadakan aktiviti berkumpulan. Guru memberikan tajuk perbincangan yang berkaitan dengan subtopik. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar dapat memahami kepentingan aspek-aspek perkembangan diri untuk menjana individu yang seimbang. |
No comments:
Post a Comment