Thursday, January 29, 2009

PSK – Minggu 4

RANCANGAN PENGAJARAN                      MINGGU KEEMPAT

Tarikh 

19 Januari 2009

Hari 

Isnin 

Matapelajaran 

PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN

Kelas 

4S3 

Masa 

7.05 – 8.15 

Tema 

Tema 1 : Pencapaian Kendiri

Tajuk 

Wawasan Diri 

Hasil Pembelajaran 

PS – menerangkan ciri-ciri wawasan diri

KS – mengamalkan usaha yang gigih untuk mencapai wawasan diri

NS – mempunyai kesungguhan yang tinggi 

Aktiviti 

Guru masih menyambung topik subtopik wawasan diri yang dibincangkan pada minggu lepas.

Pelajar menulis nota sehingga tajuk usaha mencapai wawasan diri.

BBB 

Buku teks. 

Refleksi 

Pelajar dapat memahami setiap wawasan diri yang ingin dicapai serta langkah-langkah yang perlu diambil untuk merealisasikan wawasan masing-masing.

RANCANGAN PENGAJARAN                      MINGGU KEEMPAT

Tarikh 

21 Januari 2009

Hari 

Rabu 

Matapelajaran 

PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN

Kelas 

4K3 

Masa 

11.30 – 12.40 

Tema 

Tema 1 : Pencapaian Kendiri

Tajuk 

Wawasan diri. 

Hasil Pembelajaran 

PS – menerangkan ciri-ciri dan kepentingan wawasan diri.

KS – mengamalkan tekad yang jitu untuk mencapai wawasan diri

NS - bersungguh-sungguh dalam mencapai wawasan diri. 

Aktiviti 

Guru membincangkan aktiviti dalam subtopik wawasan diri iaitu aktiviti 1A, 1B, 1C, 1D dan 1E.

BBB 

Buku teks 

Refleksi 

Pelajar memberikan respon yang baik dalam setiap perbincangan yang diadakan.

RANCANGAN PENGAJARAN                      MINGGU KEEMPAT

Tarikh 

22 Januari 2009

Hari 

Khamis 

Matapelajaran 

PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN

Kelas 

4K8 

Masa 

10.55 – 12.05 

Tema 

Tema 1 : Pencapaian kendiri. 

Tajuk 

Wawasan diri. 

Hasil Pembelajaran 

PS – menghuraikan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang.

KS - mengamalkan pelbagai aspek keseimbangan diri.

NS – bersyukur dengan perkembangan diri yang seimbang.

Aktiviti 

Guru membincangkan subtopik perkembangan diri yang seimbang iaitu dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani.

BBB 

Buku teks 

Refleksi 

Pelajar dapat membezakan aspek perkembangan diri dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani.


 


 


 

No comments:

Post a Comment