RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU KEEMPAT
Tarikh | 19 Januari 2009 |
Hari | Isnin |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4S3 |
Masa | 7.05 – 8.15 |
Tema | Tema 1 : Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Wawasan Diri |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan ciri-ciri wawasan diri KS – mengamalkan usaha yang gigih untuk mencapai wawasan diri NS – mempunyai kesungguhan yang tinggi |
Aktiviti | Guru masih menyambung topik subtopik wawasan diri yang dibincangkan pada minggu lepas. Pelajar menulis nota sehingga tajuk usaha mencapai wawasan diri. |
BBB | Buku teks. |
Refleksi | Pelajar dapat memahami setiap wawasan diri yang ingin dicapai serta langkah-langkah yang perlu diambil untuk merealisasikan wawasan masing-masing. |
RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU KEEMPAT
Tarikh | 21 Januari 2009 |
Hari | Rabu |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K3 |
Masa | 11.30 – 12.40 |
Tema | Tema 1 : Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Wawasan diri. |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan ciri-ciri dan kepentingan wawasan diri. KS – mengamalkan tekad yang jitu untuk mencapai wawasan diri NS - bersungguh-sungguh dalam mencapai wawasan diri. |
Aktiviti | Guru membincangkan aktiviti dalam subtopik wawasan diri iaitu aktiviti 1A, 1B, 1C, 1D dan 1E. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar memberikan respon yang baik dalam setiap perbincangan yang diadakan. |
RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU KEEMPAT
Tarikh | 22 Januari 2009 |
Hari | Khamis |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K8 |
Masa | 10.55 – 12.05 |
Tema | Tema 1 : Pencapaian kendiri. |
Tajuk | Wawasan diri. |
Hasil Pembelajaran | PS – menghuraikan pelbagai aspek perkembangan diri yang seimbang. KS - mengamalkan pelbagai aspek keseimbangan diri. NS – bersyukur dengan perkembangan diri yang seimbang. |
Aktiviti | Guru membincangkan subtopik perkembangan diri yang seimbang iaitu dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar dapat membezakan aspek perkembangan diri dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani. |
No comments:
Post a Comment