RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU 25
Tarikh | 16 Jun 2009 |
Hari | Selasa |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K5 |
Masa | 7.05 – 8.15 |
Tema | Tema 1-4 |
Tajuk | Pembetulan Ujian Penggal 1 |
Hasil Pembelajaran | Pembetulan bagi Ujian Penggal 1. |
Aktiviti | 1.) Guru memulangkan semula kertas jawapan pelajar. 2..) Kemudian guru membincangkan pembetulan ujian bersama-sama dengan pelajar . |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar mengetahui tentang jawapan untuk setiap soalan. |
RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU 25
Tarikh | 16 Jun 2009 |
Hari | Selasa |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4S1, 4S2 |
Masa | 9.45 – 10.55, 11.30 – 12.40 |
Tema | Tema 5 |
Tajuk | Perlembagaan Malaysia |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan tentang Perlembagaan Malaysia. KS – menjelaskan sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia. NS – menghormati undang-undang yang terkandung dalam Perlembagaan Malaysia. |
Aktiviti | 1.) Guru memulangkan semula kertas jawapan pelajar. 2..) Kemudian guru membincangkan pembetulan ujian bersama-sama dengan pelajar . 3.) Setelah selesai membuat pembetulan, guru membincangkan tema yang ke-5 dengan bersoal jawab dengan pelajar tentang sejarah pembentukan Perlembagaan Maalysia. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar mengetahui tentang jawapan untuk setiap soalan ujian. Pelajar mengetahui tentang kronologi pembentukan Perlembagaan Malaysia. |
RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU 25
Tarikh | 17 Jun 2009 |
Hari | Rabu |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K4, 4S5 |
Masa | 7.05 – 8.15, 11.30 – 12.40 |
Tema | Tema 5 |
Tajuk | Perlembagaan Malaysia |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan tentang kepentingan Perlembagaan Malaysia. KS – menjelaskan kronologi sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia. NS – mematuhi undang-undang yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia. |
Aktiviti | 1.) Guru memberikan kertas jawapan pelajar. 2..)Kemudian guru membincangkan jawapan ujian bersama-sama dengan pelajar . 3.) Setelah itu, guru membincangkan tema yang ke-5 dengan pelajar tentang sejarah pembentukan Perlembagaan Maalysia. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar mengetahui tentang jawapan untuk setiap soalan ujian. Pelajar mengetahui tentang sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia. |
RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU 25
Tarikh | 18 Jun 2009 |
Hari | Khamis |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4K8 |
Masa | 7.05 – 8.15 |
Tema | Tema 1-4 |
Tajuk | Pembetulan Ujian Penggal 1 |
Hasil Pembelajaran | Pembetulan bagi Ujian Penggal 1. |
Aktiviti | 1.) Guru memberikan semula kertas jawapan pelajar. 2..) Kemudian guru membincangkan jawapan bagi ujian bersama-sama dengan pelajar . |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar mengetahui tentang jawapan untuk setiap soalan. |
RANCANGAN PENGAJARAN MINGGU 25
Tarikh | 18 Jun 2009 |
Hari | Khamis |
Matapelajaran | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
Kelas | 4MPV |
Masa | 9.45 – 10.55 |
Tema | Tema 5 |
Tajuk | Perlembagaan Malaysia |
Hasil Pembelajaran | PS – menerangkan tentang undang-undang dalam Perlembagaan Malaysia. KS – menjelaskan tentang kronologi sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia bermula dengan Malayan Union. NS – sentiasa mematuhi dan menghormati undang-undang yang terdapat dalam Perlembagaan Malaysia. |
Aktiviti | 1.) Guru memulangkan kertas jawapan pelajar. 2..)Kemudian guru membincangkan jawapan ujian bersama-sama dengan pelajar . 3.) Setelah itu, guru membincangkan tema yang ke-5 dengan pelajar tentang sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia secara bersoal jawab. |
BBB | Buku teks |
Refleksi | Pelajar mengetahui tentang jawapan untuk setiap soalan ujian. Pelajar mengetahui tentang sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia. |
No comments:
Post a Comment